הפרעות התנהגות בילדים

הפרעות התנהגות אצל ילדים
הפרעות התנהגות בילדים

בעיות התנהגות של ילדים ונוער

ילדים יכולים להתנהג בצורה שובבה, מתריסה ואימפולסיבית מדי פעם וזה נורמלי לחלוטין עם זאת לחלק מהילדים ההתנהגויות כגון אלו כשהן מופיעות בתדירות גבוהה ולא מותאמות להתנהגויות המקובלות והופכות לחריגות מהנורמה בכלל ובחברה בפרט עלולות ליצור קשיים ואתגרים עבור הילדים והסביבה ומחייבים התייחסות מתאימה. קשיים התנהגותיים יכולים להגיע בכל טווח הגילאים ילדים ונוער והם תופעה ידועה ומוכרת וצריכה התייחסות ומעקב, היכולת לדעת אם הילדים רק עוברים שלב בהתפתחות או קושי נקודתי, או שקיימת בעיה הזקוקה לאבחון ופתרון.

לרוב בעיות התנהגות הן ביטוי לקושי רגשי שאותם חווים הילדים. הקושי לעיתים מופיע בכל מקום ומסגרת ולעיתים רק באחת מן המסגרות ( רק בבית או רק בגן/בית הספר) ולכן יש צורך להיות ערניים וקשובים לכל בעיית ההתנהגות בהתייחס לזמן ולמקום בצורה נכונה . קשיים אשר יישארו  ללא התערבות יעילה וטיפול ראוי יפגעו בעתידו  של הילד בהיבטים רבים.  ההפרעות יכולות לבוא לידי  ביטוי באופנים שונים:

התרסה– כעס, התקפי זעם, סף תסכול נמוך,  מסרב לציית לכללים.

הפרעות התנהגות – שקרים ,רצון להתחיל מריבה, חוסר אמפטיה.

בעיות רגשיות – אובססיביות , החצנה, חרדה

גילוי מוקדם הוא הדרך החשובה להתערבות מוקדמת של הבעיה לNLP  ישנם כלים לעזור ולטפל במאפיינים אילו. הטיפול הוא בדרך כלל רב-מערכתי ותלוי בבעיית ההתנהגות במקום ובזמן בו היא מופיעה. ולכן במקרים רבים ישנה עדיפות להכוונה של כל הגורמים  ולא רק של הילד -הורים ,משפחה, מורים /גננות ועוד.

 

דרכי הטיפול של תז״א

אימון, טיפול והדרכה של  הילד  והסביבה הקרובה  אליו תיצור תנאים טובים שיוכלו לעזור ולהתמודד בצורה מיטבית עם הקשיים.

הנושאים המרכזיים יכללו את המרכיבים הבאים :

  • הדרכת הורים –כיצד לתקשר עם ילדים כיצד להתנהל בצורה נכונה ומיטבית סמכות הורית, הצבת גבולות, כלים להתמודדות במצבים שונים  ועוד.. .
  • הדרכה משפחתית – המשפחה כולה נרתמת ונעזרת בשיפור מיומנויות התקשורת ופתרון בעיות.
  • טיפול התנהגותי קוגניטיבי ורגשי – בכלים מעולם הNLP נעזור לילד להתמודד טוב יותר עם העולם הפנימי שלו עם מחשבותיו ורגשותיו והבאתו למצב של שליטה והכוונה נכונה ומתאימה.
  • אימון חברתי – נלמד את הילד מיומנויות חברתיות חשובות, כמו איך לנהל שיחה, להשתתף במשחק תוך שיתוף פעולה עם אחרים.
  • ניהול כעסים – נלמד את הילד כיצד לזהות את סימני התסכול הגוברים שלהם וניתן להם מגוון מיומנויות התמודדות שנועדו לנטרל את הכעס וההתנהגות האגרסיבית שלו. כמו כן נלמדות טכניקות הרפיה וכישורי ניהול מתחים.
  • העצמה אישית – ילדים רבים עם הפרעות התנהגות חווים כישלונות חוזרים ונשנים בבית הספר ובאינטראקציות שלהם עם אחרים.  נחזק את היכולות והכישורים של הילד. עידוד הילד להצטיין ולהשתמש בכישרונות המיוחדים על מנת לבנות הערכה עצמית גבוהה.

למרכז תז״א יש את כל מכלול הכלים והמיומנויות לבנות תכנית ממוקדת אשר תעזור ותכווין את כל מעגל הסובבים של  הילד.ה / נער.ה כדי להתמודד עם האתגר

5/5 - (5 votes)
יכול לעניין אותך גם:

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר עכשיו

דילוג לתוכן